Sunday, July 19, 2009

pEnGeNaLaN dArI La DoLcE aUrOrA

dari kecil lagi saya suka melihat bintang2 berkelipan di langit pada waktu malam.dan saya akan menghitung satu persatu bintang2 yang ada di langit kerana langit kelihatan cantik kerana di hiasi bintang2 kecil&sederhana besar berkelipan mengelilingi bulatan bulan.ketika keluar berjalan saya singgah ke kedai menjual dvd,saya lihat ada cerita yang menayangkan filem berkenaan bintang....diarahkan oleh nayato fio nuala bertajuk "kangen" yang di bintangi artis indonesia iaitu bunga cinta lestari dan reuben e.hadju.saya semakin tertarik dengan bintang selepas menonton cerita itu.cerita itu mengisahkan:-
imel(bunga cinta lestari)baru berpindah dari jakarta ke bandung untuk melanjutkan kuliahnya.ia bertemu dengan tian(reuben elishama hadju)seorang pemuda serba cuek.perkenalan mereka diawalnya dengan pertelingkahan kecil,namun justeru membuat mereka akrab.lama kelamaan cinta pun tumbuh.kehadiran bekas teman lelaki imel,jacky(nino fernandez),sempat menjadi penghalang.tapi,cinta antara imel dan tian terbukti lebih kuat.
di latar belakangi keindahan alam kota bandung,imel&tian menikmati kebersamaan dan keakrapan.tian sangat menyukai bintang,dan dengan tekun mempelajari gerakan-gerakan bintang di langit,seolah-olah bintang-bintang itu pula menjadi saksi cinta mereka.
jadi tidak rugi jika kita jugak mempelajari atau melihat keindahan alam semesta selagi kita masih bernafas di dunia yang fana ini.

No comments:

Post a Comment