Sunday, July 19, 2009

titian kehidupan

kehidupan penuh dengan onak duri dan panca roba yang belum kita ketahui.....mungkin kita sentiasa mengimpikan kebahagian tetapi kadang-kala terpesong dari landasan yang kita impikan....
mungkin umur seperti aku masih tidak kehidupan dunia,mungkin aku akan hidup dengan "diulit mimpi yang bahagia...tetapi aku silap sama sekali...."
pada umur aku yang berbelasan tahun,aku sudah harus memikul tanggungjawab sebagai seorang anak yang harus mencari rezeki untuk keluarga.
kehidupan aku tidak seperti rakan2 sebaya yang lain.aku terpaksa bekerja keras untuk mendapatkan wang menampung kehidupan keluarga ku yang sederhana.tapi aku bersyukur kerana masih mempunyai keluarga yang sihat.
pelbagai tekanan,dugaan,cabaran,dan liku kehidupan yang perlu aku tempuhi .aku bersyukur kerana masih ada tempat untuk aku mengadu dan mendapatkan kasih sayang.peristiwa yang membuat aku terlampau sedih dan pilu ketika ada "krisis di antara keluarga".aku betul2 tidak dapat melupakannya sampai sekarang.aku baru sahaja merapatkan jurang yang sudah lama renggang di antara kedua belah pihak keluarga...pelbagai kaedah yang aku lakukan tetapi ganjaran yang aku adalah sia-sia sahaja...
hanya satu perkara yang membuat aku masih berdiri teguh di kaki sendiri sehingga sekarang dengan kata2 semangat daripada seseorang,iaitu...
"u need to be a smart be for u can be a tough girl".....dan "tempuhi cabaran dan dugaan itu,kerana awak menjadi contoh dalam keluarga dan menjadi perubahan keluarga awak kepada kebaikan"......aku sedar dan berharap 1 hari nanti cita2 dan impian ku akan tercapai untuk melihat kebahagiaan,keakrapan serta silatulrahim dapat terjalin dengan mesra.

No comments:

Post a Comment